Full width home advertisement

Post Page Advertisement [Top]


Dalam merayap mencari blog-blog yang menarik,aku terjumpa satu blog yang menawarkan atou blogwaking untuk para pengguna blogger (lihat sini http://yourbloglists.blogspot.com).

Lihat artikel aku tentang auto blogwalking - percuma-download-auto-blogwalking

Yang aku ingin aku bahaskan bukan tentang auto blogwalking,tetapi blog yang menjadi mangsa auto blogwalking.Banyak yang menjadi mangsa adalah blog yang memasang script copy paste

Artikel aku tentang copy paste:
1.blog-copy-paste-atau-cpp
2.copy-paste-kenapa-mesti-takut.
3.copy-paste-dengan-tynt
4.cara-buka-blog-yang-memasang-script copy paste


Banyak caranya hendak copy paste blog yang memasang script copy paste ini.
Kali ini aku nak tunjukan cara lain pula hendak copy paste blog yang memasang script copy paste.

Jika korang mengunakan Browser Google Chrome
Cara copy paste blog yang memasang script copy paste

Klik Wrench Icon gambar spanar
Kemudian klik Options
Klik pada Under the Hood disebelah kiri

Cara copy paste blog yang memasang script copy paste

Klik Content Setings
Cara copy paste blog yang memasang script copy paste

Di ruang JavaScript klik Do not allow any site to run JavaScript
Cara copy paste blog yang memasang script copy paste

Bukalah blog yang memasang script copy paste
Korang copy le apa -apa yang korang nak copy,


Browser Mozilla Firefox
Buka Tools >> Options >> Content
Uncheck dalam kotak yangg Enable JavaScript
Tekan Ok
Buka blog yang hendak dicopy

PERINGATAN :setelah selesai korang kena keluar step by step bermula dengan yang terakhir yang korang lakukan.atau senang korang undo balik apa yang telah dilakukan.

wasalam:joyiman 
 

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Bottom Ad [Post Page]